Over MissLipgloss

Lippenstift klein zps9313b826 Over MissLipgloss
Foto: Mariët Mons

Hey! Wat leuk dat je wat meer wilt weten over MissLipgloss! Op deze pagina leg ik je alles uit. Van wat de site inhoudt, bezoekersaantallen en doelgroep, tot wie ik precies ben en wat ik allemaal doe.

Check hier al mijn kanalen:

Twitter

Instagram
YouTube
Pinterest

 

MissLipgloss.nl

MissLipgloss.nl is een beautyblog! Ik post elke dag op MissLipgloss.nl en mijn site gaat over beauty en lifestyle. Ik test dingen, ik maak filmpjes, ik geef tips, ik show de nieuwste trends: alles wat er maar is op beautygebied zie je hier op de site. Maar MissLipgloss.nl is ook wel persoonlijk. Ik laat regelmatig op de site een kijkje in mijn leven zien, door middel van mijn wekelijkse Sneak Peeks en filmpjes.

‘Ontzettend jammer is het dat de Dutch Bloggie niet meer wordt uitgereikt. Er zijn zeker bloggers die zo’n prijs verdienen. Ik ken een meisje uit het oosten van het land die over make-up blogt en niet in Amsterdam over straat kan omdat ze door haar lezeressen herkend wordt. En die kunnen we nu geen award meer geven. Da’s wel jammer.’ -Ernst-Jan Pfauth, chef internet NRC Handelsblad

Update schema:

  • Maandag: ‘s ochtends de Sneak Peek & ‘s middags een video
  • Dinsdag: ‘s ochtends 1 geschreven blogpost
  • Woensdag: 1 – 2 geschreven blogposts
  • Donderdag: ‘s ochtends een geschreven blogpost & ‘s middags een video
  • Vrijdag: 1- 2 geschreven blogposts
  • Zaterdag: 1 – 2 geschreven blogposts
  • Zondag: ‘s ochtends 1 geschreven blogpost

Doelgroep en bezoekers

 statcounter.com  595x196 Over MissLipgloss

statcount2er.com  595x196 Over MissLipgloss

MissLipgloss.nl heeft dagelijks tussen de 40.000 en 50.000 unieke bezoekers per dag, en ongeveer 100.000 pageviews. Mijn doelgroep is jonge vrouwen tussen de 18 en 30 jaar, maar er komen letterlijk dames (en heren!) van alle leeftijden hier op de site.

MissLipgloss.nl heeft een Google PageRank van 4, en mijn Alexa Rank in Nederland is 1.630, en wereldwijd 108.404.

Geschiedenis

Ja, MissLipgloss is een site met héél erg veel bezoekers maar die zijn er natuurlijk niet van de een op andere dag gekomen. Op mijn zestiende (2006) begon ik met MissLipgloss. Het leek me heel leuk om een blog te hebben, en ik vond beauty toen al heel erg leuk, en dus startte ik een MissLipgloss blog. Gewoon, via web-log.nl. Daarmee was ik de eerste Nederlandse beautyblogger, vet gaaf! Tot de zomer van 2008 blogte ik bij web-log, en in 2008 maakte Chantal Koole het design en systeem voor een ‘professionele’ website. Vanaf dat moment begon ik ook langzaam wat geld te verdienen met de site. Ik deed het allemaal puur voor de lol, verdiende er niks mee, kreeg geen producten, dat kwam pas vanaf 2008, ongeveer. En toen ging het allemaal heel erg hard. Er kwamen steeds meer bezoekers, ik werd vaker uitgenodigd voor persevents, ik werd eigenlijk door iedereen serieuzer genomen. In april 2010 besloot ik mezelf ook serieus te nemen en toen stopte ik met mijn studie, omdat ik dat niet meer met mijn blog kon combineren. Nu blog ik al 3,5 jaar fulltime en dat vind ik ongelooflijk leuk! MissLipgloss.nl is nu een van Nederlands’ grootste beautyblogs en bestaat inmiddels meer dan zeven jaar.

Bloggen?

Ik hoor je denken: hoe kan je nu fulltime bloggen? Je zet toch gewoon elke dag een update online en dat is het? Ik snap dat je dat denkt, want zo dacht ik ook voordat ik ging bloggen. Alleen er komt (gelukkig (want het is vet leuk)!) veel meer bij kijken. Ten eerste bij het schrijven van een blogpost: daar gaat gerust twee tot drie uur tijd in zitten. Ik doe alle fotografie voor producten zelf, ik schrijf alles zelf, ik test de producten zelf, en soms gaat er ook nog wat werk zitten in de voorbereiding van een artikel, bijvoorbeeld een interview, of het raadplegen van een expert. Per dag zit er al gauw vijf uur werk in de updates die online staan. Dat verschilt wel hoor, maar over het algemeen kan je van die uren uitgaan.
Naast het bloggen zelf heb je als blogger contact met PR-bureaus, deze voorzien me van nieuws. Elk merk heeft zo’n PR-persoon, en dus heb je al gauw met tientallen verschillende mensen contact. En: elk merk heeft zo haar persevents. Voor een nieuw product, innovatie, nieuwe lijn… Bijna dagelijks heb ik zo’n afspraak. Ook zit er het deel aan hoe ik geld verdien aan mijn blog: door advertenties. Hiervoor werk ik samen met Blogmij. Ook hier gaat tijd in zitten (overleggen over campagnes, contact met adverteerders, het schrijven van advertorials voor op de site). En verder natuurlijk de Facebook en Twitter van MissLipgloss.nl bijhouden. Dit is ongetwijfeld nog niet alles, maar dit zijn de kerntaken die ik heb. En naast dit blog run ik ook een webshop, schrijf ik voor de CosmoGIRL waar ik maandelijks mijn eigen Miss Lipgloss pagina heb én ik schrijf voor de MetroMODE.

Je kan deze blogpost lezen als je benieuwd bent naar wat ik nu allemaal precies doe.

Goede doelen

Ik draag een warm hart toe aan doelen die zich bezighouden met mensen die wel wat hulp kunnen gebruiken. Zo doneer ik elke drie maanden beautyproducten aan Look Good Feel Better, zodat deze gebruikt kunnen worden bij workshops voor kankerpatiënten, en in hun goodiebags.
Ook doneer ik structureel aan Plan Nederland, om achtergestelde meisjes in derde wereld landen te helpen. De opbrengst van mijn Miss Lipgloss Meetings gaat hier heen, en ook de opbrengst van mijn Smeren voor het Goede Doel avonden.

Shop

Ja, er is ook een Miss Lipgloss Shop! Miss Lipgloss blogt niet alleen, Miss Lipgloss verkoopt ook. In de Miss Lipgloss Shop verkoop ik allerlei fijne cosmeticaproducten die ik zelf heb gekozen, getest en goedgekeurd. De shop is net open en ik run deze in samenwerking met De Nieuwe Zaak, en dat is echt superleuk.

 

”Het leven is te kort’ is een cliché geworden, maar deze keer is het waar. Je hebt niet genoeg tijd om ongelukkig en middelmatig te zijn. Het is niet alleen zinloos, het is ook pijnlijk. In plaats van je af te vragen wanneer je weer vakantie hebt, zou je misschien een leven kunnen bouwen waar je niet uit hoeft te ontsnappen.’ – Seth Godin

 

Over Cynthia

twitterportret zpsc1c90bc7 Over MissLipgloss

Foto: Mariët Mons

Zeg je MissLipgloss, dan zeg je Cynthia. Zeg je Cynthia, dan zeg je MissLipgloss. Ik ben Cynthia, het meisje achter de site, ik ben die ene die dus op haar zestiende een blogje begon en dat nu full time doet! Ik ben 23 jaar, woon in Zwolle en ben gek op alles wat met beauty en visagie te maken heeft. Ik heb VWO gedaan, daarna HBO journalistiek. Ik haalde mijn propedeuse in 2009 en stopte dus na twee jaar in 2010, omdat ik het niet meer kon combineren met het runnen van mijn blog.

In 2010 deed ik de Make Up Course bij B Academy door Pascale Tesser, waar ik alle ins en outs van de visagie leerde. Ik ben dan ook een visagist! Dat was een droom die uitkwam. Ik deed de opleiding wel puur om meer te kunnen en te weten voor MissLipgloss.nl, dat vind ik erg belangrijk. Ik ben op dit moment niet in te huren als visagist.

Sinds eind 2011 werk ik ook voor de CosmoGIRL waar ik freelance beautyredacteur ben, en elke maand mijn eigen Miss Lipgloss pagina heb!  Ook schrijf ik wekelijks voor MetroMODE.

Sinds eind 2012 ben ik beauty deskundige bij Koffietijd en ben ik regelmatig in de live uitzending te zien. Sinds september 2013 heb ik mijn eigen televisieprogramma op TLC: TLC Make-Up.

Te leuk dus dat ik uiteindelijk alsnog het werk doe waarvoor ik ooit met mijn studie begon: presenteren op televisie en schrijven voor allerlei uiteenlopende media.

 

Boek

omslag def enkele pag 595x792 Over MissLipgloss

Op 9 april 2013 verscheen mijn boek BEAUTY, over mijn werk, de Nederlandse beautywereld en vol met beautytips.

Mij inhuren als spreker

Cynthia Schultz boekpres Over MissLipgloss

Ik heb een enorme passie voor wat ik doe en ik vertel daar graag over. Ook kan ik bedrijven advies geven over hun bloggers- of social media strategie. Ik ben ook in te huren voor gastcolleges of presentaties over mijn werk. Dat heb ik de afgelopen jaren gedaan voor onder andere Unilever, de Nederlands Uitgeversverbond, SBS, Windesheim, Sanoma, De Webwinkel Vakdagen, Beauty Salon Dimensions en allerlei PR bureaus. Als je interesse hebt, neem dan contact op met The Next Speaker.

Advertisement Advertisement