Klik hier voor 30 dagen toegang tot de beste structuur- en focusworkshops voor €10
15 november 2016 door Cynthia Schultz Nog geen reacties
  • curacao
  • Persoonlijk
  • reizen
  • tips
Een MissLipgloss artikel

Curacao 2016: tips en onze favoriete plekjes!

img_8113Het is je vast niet ontgaan: ik was vorige week op Curacao! Eindelijk is het tijd voor mijn vlogs en deze blogpost waarin ik je even meeneem naar tropische temperaturen, palmbomen en de mooiste stranden.

Doordat ik afgelopen week ziek was hebben deze blogposts en video’s iets langer op zich laten wachten, ik hoop dat je het nog net zo leuk vindt om te lezen 🙂

We kwamen naar Curacao voor werk! Sanny en ik waren allebei uitgenodigd voor Social Media Matters Curacao. Allebei gaven we een workshop en ik zat ook nog in een influencers panel. Wat een eer en wat leuk om hier deel van uit te maken! De organisatoren van Social Media Matters Curacao, Kim en Marijke, vertelden ons vooraf hoe graag de mensen en bedrijven op Curacao meer informatie en kennis willen over social media, en hoe gaaf is het dat wij dit met een groepje mensen mogen komen brengen.

Pictures by © Berber van Beek https://www.facebook.com/studiorootzphotography/ or www.studiorootz.com

Foto Berber van Beek

Van mijn workshop heb ik geen foto’s, maar van het influencers panel wel!

Je ziet mij links, met naast mij Ramsay Soemanta, een bekende Curacaose vlogger. Daarnaast Christine van TUI Nederland, Michelle Yam, influencer uit de US, en Kirsten Jassies, social media expert, die het panel leidde.

Foto Berber van Beek

We hebben heel veel kunnen vertellen over hoe wij te werk gaan en we hebben ook mega veel vragen gekregen uit het publiek. Het geeft zoveel energie om op deze manier mensen te kunnen helpen met hun bedrijf.

Met de hele Social Media Matters club! Wat een leuke groep mensen was dit, we zijn veel samen opgetrokken om te borrelen en te eten en dat was heel erg gezellig.

Een paar dagdelen waren we druk bezig met Social Media Matters, en natuurlijk met het voorbereiden van onze workshops, maar de andere dagen waren we vrij! Deze week was dus ook gewoon deels vakantie. We hebben erg genoten van het eiland en ik wil graag wat foto’s en tips met je delen! Hieronder zie je wat random foto’s van de week op Curacao, onderaan som ik nog even mijn tips op.

De eerste dag gingen we al rond zes uur op pad omdat we klaarwakker waren. Dat was de moeite waard, dit uitzicht bij de Handelskade is waanzinnig.

Dit was vrijdagmiddag na mijn workshop. Het werk zit erop! Even relaxen bij het zwembad bij Het Klooster.

Tevreden.

Bij Avila Beach.

Op pad met ons turqoise monster!

DCIM100GOPROGOPR1393.

Party bij Kura di Arte!

Dit doe ik toch het liefst op vakantie: aan zee een boek lezen. Hier hadden we gelukkig ook genoeg tijd voor.

Bij Karakter, wat een lekkere plek is dit.

Het eiland exploren!

Flamingo’s! Gaaf om ze zo in ‘het wild’ te zien.

Proost! Thuis drink ik bijna nooit bier, maar met heel warm weer vind ik het heerlijk. Dit is na een dag zwemmen en relaxen bij Avila Beach.

Samen op een zeilboot!

De mooie gekleurde monumenten in Pietermaai.

Natuurlijk moesten we een foto maken bij DUSHI!

Mijn Curacao tips

• img_7741
    Wij verbleven in Hotel ’t Klooster, waar ik vijf jaar geleden ook een paar nachten gelogeerd heb. Het is een mega knus en gezellig hotel in Pietermaai, een wijk waar veel leuke restaurantjes en barretjes zijn. De bedden zijn heerlijk, de kamers ruim, het ontbijt is waanzinnig en er is een klein maar erg fijn zwembad.
    Social Media Matters vond plaats in Avila Beach Hotel, ook een erg lekkere plek met een strand voor de deur. Dit hotel is wat groter en zit iets verder van Pietermaai af (een auto is daar zeker handig), maar zit dus wel echt aan het strand. Heerlijk.
    Vijf jaar geleden sliep ik ook in Lion’s Dive, een heerlijk groot resort aan het strand. De Scuba Lodge is weer wat kleiner, ligt aan zee en is in Pietermaai. Allemaal aanraders!
  • img_8113
    Huur een auto. Het eiland is té mooi om alleen dingen op loopafstand te zien! Rijden op het eiland kan prima en is veilig. Wij hadden een fantastisch leuke turquoise jeep van Mister Paradise.
  • img_8081
    Verken Westpunt. Dit is het westelijke deel van het eiland en hier vind je de mooiste strandjes. Ga op zoek naar de mooiste baaitjes, parkeer je auto en neem een drankje of plons in het water. Vanaf Pietermaai is het naar Westpunt ongeveer een uur rijden, maar je ziet onderweg zoveel moois dat de tijd voorbij vliegt.
  • img_8083
    De mooiste stranden die wij gezien hebben zijn Daaibooi, Playa Lagun, Kleine Knip en het strand bij Karakter. Bij Karakter zijn we vaker geweest en daar hebben we echt genoten van de zee, de wind en het heerlijke eten en drinken. Ook lekker is het strand bij Avila Beach Hotel, kan je ook nog een plons maken in het zwembad. Wil je lekker bij een zwembad hangen en lekker eten? Dan is St. Tropez ook een leuke plek, je betaalt wel 15 gulden voor zwembad entree.
  • img_8079
    Ga flamingo’s kijken vlakbij landhuis Jan Kok!
  • img_4510Lekker eten? Onze favoriete plekjes waren Kome, Bij Blauw, St Tropez en Karakter. Drink ook een sapje bij een van de vele karretjes die je over het hele eiland ziet staan. Of eet een pastechi bij een snek. Ook leuk is Plasa Bieu waar je overdag lokaal Creeols kan eten.
  • img_7720Je vliegt in zo’n 10 – 12 uur (afhankelijk van de tussenstop op een van de ABC-eilanden) met TUI naar Curacao. Heen is een dagvlucht, je arriveert dan in de middag op Curacao. Terug is een nachtvlucht, je vliegt einde middag van Curacao naar Amsterdam en in de ochtend land je. Het was de eerste keer dat ik met de Dreamliner vloog: wat een comfortabel en nieuw vliegtuig! Dat beviel heel goed.

Het verblijf in hotel ‘T Klooster, de Mr Paradise Jeep en de TUI vlucht hebben wij aangeboden gekregen in verband met onze deelname aan Social Media Matters Curacao.

Wat een heerlijke week was het, en wat heb ik Curacao anders ervaren dan de eerste keer dat ik er was! Wanneer mag ik weer terug? 🙂

Cynthia Schultz

Ik ben Cynthia Schultz en Cynthia.nl is mijn blog! Ik ben gek op eten, reizen, beauty, interieur, lezen, gadgets en daar blog ik over. Lees hier meer over mij.