Klik hier voor 30 dagen toegang tot de beste structuur- en focusworkshops voor €10
11 juli 2015 door Cynthia Schultz Nog geen reacties
Een MissLipgloss artikel

Plog 10 juli 2015

Schermafbeelding 2015-07-11 om 08.04.00Hoi! Op 10 juli kan ik weer knuffelen met Willem en Chubby en gaan we met z’n drie naar Vlieland! DSC01111

Goedemorgen. Om vijf uur stond ik naast mijn bed en om kwart voor zes zit ik te ontbijten. Ik heb de bagage in de auto gezet, het huisje leeg gemaakt, de afwas gedaan, beddengoed afgehaald, geveegd, gedoucht, opgemaakt… In principe hoef ik de rest van de dag niks meer 😉

Doehoei, fijn huisje. Het was erg leuk.

Op weg naar West kom ik echt ongelooflijk veel konijnen tegen. Er zijn altijd veel konijnen op het eiland, maar dit was echt absurd! Gelukkig waren er verder geen auto’s (tja, het was zes uur ’s ochtends), dus ik kon regelmatig stoppen en ik heb de hele weg maar gewoon 20 gereden. Ze schoten steeds voor mijn auto langs en je ziet ze ook niet altijd goed in het groen zitten. Gelukkig ging ik op tijd weg. Geen files op Terschelling, wel konijnen. Wel schattig.

Ik ben er.

Ik ben blij. Ik zie mijn vriendje én hondje zo weer, ik heb nu een weekend mini vakantie met die twee en ik ga naar Vlieland, en daar ben ik nog nooit geweest! Woehoe.

Zo, we mogen.

Kijk dan.

Doei doei!

Ik zit eerst een uur binnen te werken en daarna ga ik lekker buiten zitten. Het is nog niet bepaald warm, maar het is zo lekker om buiten van je af te kijken.

Of te lezen en koffie te drinken.

Oh ja, hoe ik sliep! Nog heel prima voor zo’n vroege ochtend.

Heeee Harlingen! Om negen uur ben ik er en ik zet dan eerst even de auto weg. Er gaat natuurlijk een directe boot van Terschelling naar Vlieland, maar daar mogen geen auto’s op en die heb ik wel bij me. Dus daar moest ik eerst vanaf. Check! Ik loop een rondje door het dorp, ik vind Harlingen zo schattig.

Koffie bij de haven. Daarna drink ik nog een koffie met Willy, een bekende uit Harlingen.

En kijk eens wie daar is! Yeeeeeey, Willem!

En Chubbyyyyyy!

We lopen samen nog even het dorp in voor een lunch.

We gaan bij Nooitgedagt zitten, een paar jaar geleden lunchten we daar ook. Ik nam een salade met paddenstoelen en blauwe kaas.

Om half twee zitten we op de snelboot naar Vlieland!

En ineens zijn we in Badhotel Bruin. Door dit leuke hotel ben ik samen met Willem en Chubby uitgenodigd, te gek! Dit is onze kamer.

De slaapkamer met héérlijk bed.

Schermafbeelding 2015-07-11 om 08.04.00

KNUFFELEN!

En de badkamer waar ook nog een douchecabine in zit. Wat is het mooi hier!

We frissen ons even op en ik trek mijn nieuwe trui aan! Jaaa, die had ik dus online besteld en Willem was zo lief om hem voor me mee te nemen. Hij is dus van Scotch & Soda en ik ben er zo blij mee!

We besluiten er maar eens op uit te gaan. Waar naartoe weten we niet, we gaan gewoon lopen! Eerst maar even de Dorpstraat in.

Hier zijn écht leuke winkeltjes. Ik ga nu niet veel in en uit (ik wil Willem vooral even stevig vasthouden, haha!), dat doe ik morgen wel.

Ik vind Vlieland zó schattig. Kijk dit restaurant!

We lopen omhoog bij de vuurtoren, mooi uitzicht!

De andere kant, bij de Noordzee.

We lopen in het bos.

Ha, na even lopen zijn we al op het strand! Dat is echt dichtbij. We gaan bij Badhuys zitten met een drankje en kijken lekker van ons af.

Het strand is wat minder breed dan op Terschelling, maar nog steeds prachtig, en wat geschikter als ‘badplaats’ omdat je dan leuk bij de strandtent kan zitten en alsnog lekker kan zwemmen. Op Terschelling moet je dan tien minuten tot een kwartier lopen als je dat wil, haha. We zitten een paar uur in de zon te genieten.

Als we naar het hotel willen lopen, zien we een klein hondje lopen die wordt aangereden door een fietser. Die vloekt en fietst door en verder doet niemand wat, we vragen rond van wie de hond is, maar de eigenaar is nergens te bekennen. Als we besluiten dat we wat moeten doen wordt hij bijna aangereden door een auto dus ik pak hem op en ga even met hem zitten. Ik denk dat hij helemaal in paniek is, het was zó zielig. Iedereen die we vroegen haalde praktisch zijn of haar schouders op, oftewel, ‘niet mijn probleem’. Nou, wel ons probleem, ik kon het niet over mijn hart verkrijgen dit beestje weer los te laten.

Daarna zijn we meer dan een half uur bezig om hulp te zoeken. We hebben wel vijf of zes verschillende nummers en mensen aan de telefoon gehad en niemand hielp. Politie, dierenambulance, ze stuurden ons telkens door naar andere nummers en uiteindelijk belden we in rondjes. Na een tijdje werd er zelfs niet meer opgenomen.

Na een halfuur vind ik een alarmnummer van de gemeente die je buiten werktijden kan bellen, dus dat doe ik. Yes, deze meneer komt dit arme hondje ophalen. We zijn opgelucht – wat hadden we moeten doen? We konden niet een extra hondje op ons hotelkamer nemen en loslaten was echt geen optie – dat had deze kleine echt niet overleefd, hij rende echt als kip zonder kop over straat.
Net als ik de telefoon ophang, horen we iemand heel hard ‘Mollie!’ roepen. De eigenares komt er aan gehold. De hereniging was echt schattig, Mollie rende vol overgave naar zijn baasje. Ze zaten bij hun huisje en ze was in slaap gevallen, en weg Mollie. Gelukkig was ze heel blij en dankbaar. Ik belde de aardige meneer van de gemeente af en wij konden weer verder. Alles gebeurde precies op het goede moment, als we eerder hulp hadden gehad, was zij natuurlijk verder van huis.

Ik heb me staan verbazen over hoe egoïstisch mensen zijn met dit soort dingen. Niemand kon ons helpen! Zelfs politie en dierenambulance, waarvan je verwacht dat ze iets doen op zo’n moment, deden niks en gaven ook geen tips wat we konden doen. Wat nou als er écht wat aan de hand is, als dit hondje gewond was, en als het wel onder tijdsdruk had gestaan? Toen er een auto van het fietsverhuurbedrijf langskwam vroegen we om hulp, gewoon even checken of zij misschien wisten wat we konden doen, en die jongen zei letterlijk “Ah, laat hem toch los, als hij zichzelf voor auto’s en fietsers gooit zal hij het leven wel zat zijn”. Damn.

Maar goed, blij en opgelucht lopen we door naar Oost-Vlieland.

Daar drinken we nog een drankje in de zon in de binnentuin van ons hotel. Wat een weertje, zoveel geluk hebben we!

Klaar om te gaan eten! Ik draag alleen mascara, wenkbrauwpoeder en lipstick. En ja, mijn neus is een beetje rood. Nóg beter smeren morgen!

En ik doe mijn nieuwe trui aan die ik woensdag op Terschelling kocht, van Ripcurl. Ik vind hem leuk. En zomers.

Lekker eten in het restaurant van ons hotel.

Untitled

We aten onder andere dit. Prachtig! Je ziet linksboven zeebaars, rechtsboven kabeljauw, linksonder entrecote en rechtsonder aardbeien. Het was erg lekker en de gastheer was een hele leuke vrolijke man.

Chubby uitlaten.

We lopen over de dijk bij het wad en dat lichtje in de verte is Texel! Als je bij de noordkust staat, kan je Terschelling heel goed zien.

Tijd om naar bed te gaan. Wat een dag! Vroeg op, lang reizen, een avontuur met een hondje en verder een hele leuke dag op Vlieland. Ik houd nu al van dit eiland, het is zó schattig, knus, mooie natuur, mooi strand. Te gek. En morgen wordt het weer geweldig weer!

Tot morgen!

Cynthia Schultz

Ik ben Cynthia Schultz en Cynthia.nl is mijn blog! Ik ben gek op eten, reizen, beauty, interieur, lezen, gadgets en daar blog ik over. Lees hier meer over mij.