Klik hier voor 30 dagen toegang tot de beste structuur- en focusworkshops voor €10
4 februari 2015 door Cynthia Schultz Nog geen reacties
Een MissLipgloss artikel

Sint Maarten vakantie 2014/2015 verslag

sxmHet duurde even, maar hier is ‘ie dan: mijn uitgebreide fotoverslag van mijn drie weken durende vakantie op Sint Maarten! Je zal sommige foto’s al hebben gezien (op Instagram of in een Sneak Peek), toch veel plezier!

Ik had in totaal serieus 2500 foto’s, dus ik heb heeeeel veel geschift en heb de leukste foto’s er uit gepikt. Het is een beetje dubbelop vanwege de Sneak Peeks en Instagram, maar ik wilde toch nog graag een overkoepelend verslag maken van onze trip. Het was zó leuk!

We gingen dus drie weken naar dit Caribische eiland omdat de oom van Willem er al tientallen jaren woont. We waren er nog nooit samen geweest, dus we vonden het nu wel een mooi moment! We gaven de ouders van Willem tickets cadeau voor hun verjaardagen en de hele familie besloot uiteindelijk mee te gaan. Iedereen kwam en ging, en op het hoogtepunt waren we met veertien mensen, inclusief kleine baby Ayla.

Terugkijkend vind ik het zo bijzonder hoe gastvrij de oom en tante van Willem waren en hoe snel we ons thuisvoelden op Sint Maarten. Ik ben op meerdere Caribische eilanden geweest en Sint Maarten is nu mijn favoriet. Het is zo groen, heuvelachtig – waardoor je telkens geweldige uitzichten hebt vanuit de auto -, de stranden zijn prachtig en er zijn er véél, je kan er heerlijk eten, de mensen zijn erg vriendelijk… We hebben onwijs genoten.

Hieronder de foto, op chronologische volgorde 🙂

De eerste avond werden we door Jesper en Erna meteen meegenomen naar Karakter, een leuke beach club. Daar was Berit ook, het nichtje van Willem! We lieten kleine vlechtjes zetten.

Zo zit je ’s ochtends nog in de kou in Nederland, ’s avonds ineens op een tropisch strand… Zo raar!

Heerlijke tapas eten met Jesper en Erna.

FUN! Nu al.

De dag erna wandelen we naar Little Bay, vlakbij ‘huis’.

Op de veranda relaxen met een boek. Dat is voor mij echt vakantie: languit lezen.

Met z’n allen eten en de tante van Willem kookt voor ons. Elke avond is er heerlijk eten en we wisselen af met koken. En natuurlijk gaan we ook uit eten.

Het uitzicht vanaf het appartement waar wij verblijven, een paar huizen verderop. Prachtig is het, zo groen…

Met Erna op St Barth’s een beetje winkelen. De rest is er met de Melges, een kleine zeilboot, naartoe aan het varen. Wij pasten niet op de boot, dus wij gingen met de veerboot.

IJsjes!

Bij Nikki Beach.

We lunchen heerlijk bij Kiki ‘e Mo, een superleuk restaurantje tegenover Nikki Beach.

DCIM100GOPROGOPR0023.

Hier moeten de mannen, Berit en Meys later aankomen, bij de jacht club.

’s Avonds gaan we naar de briefing van de New Year’s Regatta. Champagne! Op 31 december is er altijd een zeilwedstrijd rondom St Barth’s en we doen allemaal mee! We passen dus niet allemaal op de Melges, maar tijdens deze avond regelen we dat Meys, Erna en ik op een prachtige grote zeilboot mee mogen varen met een familie.

Op oudjaarsdag komen we één voor een onze appartementjes uit… in streepjes. Wauw. Niet afgesproken en we hebben allemaal zo weinig kleren mee voor de drie dagen St Barths dat we niet eens kunnen omkleden, haha! Gelukkig splitsen we na de ochtend 😉

Bij een bakkerijtje in Gustavia eten we HEERLIJKE amandelcroissants. Kan je dit in Nederland ook kopen? Zo lekker.

Op de Symmetry mogen wij meevaren. Wat een eer! Het is een enorme zeiljacht en we hoeven niet echt mee te werken, alleen aan de zijkant te gaan zitten (hiken).

DCIM100GOPROGOPR0079.

Het was geweldig! Het was mijn eerste zeil ervaring en die was echt top. Super gezellig en geweldige uitzichten steeds. En te gek om het team zo fanatiek aan de slag te zien. We wonnen niet, maar het was wel super tof.

’s Avonds koken we samen in de keuken van ons appartementencomplex.

Iets simpels, want we hebben beperkte tools daar: pasta pesto met broccoli! Ik heb de ui en broccoli met een gewoon brood-smeer-mes gesneden en dat was vrij lastig, kan ik je zeggen 😉

’s Avonds vierden we feest rondom de haven van St Barth’s en vooraf dronken en dansten we bij Le Select.

GELUKKIG NIEUWJAAAAAAR!!!!

Met de meiden (en een photobomb van Jesper).

Weer ‘gewoon’ terug op Sint Maarten. ’s Avonds voor zonsondergang nog even een dipje nemen… Met op de achtergrond een mega cruise schip.

Chillen in het zand.

Sashimi eten bij Le Plongeoir in Marigot. yum!

Gezellig!

Bij The Sun Beach Clubber bij Orient Beach at ik een héérlijke Ceviche.

Af en toe een halfuurtje in de zon voor een lekker kleurtje. Ik lijk trouwens rood hier, maar dat komt door het Instagram filter 🙂 Ik ben niet verbrand, yes!

IMG_2766Salted Caramel taartje bij The Sun Beach Clubber. Zo. Lekker.

Op Sint Maarten hadden we enorm veel last van muggen en vanwege het Chikungunya virus sprayden we er op los. Ik ben alsnog heel veel geprikt, maar gelukkig niet ziek geworden.

Bij ons appartement hing een hangmat. Zo lekker om een boek in te lezen (en vervolgens in slaap te vallen).

LADY SPEEDSTICK! De supermarkten zijn geweldig. Er is zooooveel keus!

Knuffelen met een van de liefste honden die ik ken <3 Pepper.

Bonfire! Veel vrienden van Berit kwamen daarheen om hun kerstboom te verbranden. Dit was zo gezellig. Iedereen nam een koelbox mee met drinken en later gingen we pizza’s halen.

Thuis spelletjes spelen en bananenrum drinken. Te lekker ook.

Bij Maho Beach even kijken naar de landende vliegtuigen! Vlak hierachter is het vliegveld. Zo’n indrukwekkend gezicht! Absoluut niet cool om de hele dag te liggen, maar zo leuk om even een halfuurtje te gaan kijken.

Het uitzicht vanaf ons nieuwe appartement in Guana Bay, waar we de laatste week blijven.

Als Pepper blij is, gaat hij kwispelen én hij rimpelt zijn neus zo schattig. Ik mis Pepper!

Uber vakantie gevoel: met nat haar, bikini aan en jurkje er over in de auto op pad.

Super lekker en gezond eten (en geweldige sapjes) bij Top Carrot, waar we vaak heen gingen.

Berit en Ayla

Met Willem lunchen bij Karakter.

Kipfilet met geitenkaas en groenten uit de oven. Ook al zo lekker. Het wordt eentonig!

Berit gaat naar Nederland. Met de hele groep drinken we sapjes bij Top Carrot om afscheid te nemen.

’s Avonds koken Willem en ik bij Frits en Zdenka thuis. Twee soorten risotto en salade.

We gaan naar Sint Eustatius! Het verslag van deze trip kan je hier lezen.

Op vrijdagavond zijn we weer terug. De ouders van Willem halen ons op en we gaan meteen door naar The Buccaneer, waar we aan het strand cocktails drinken. En de rest van de familie schuift aan!

Daarna gaan we Indiaas eten.

Heeel vroeg wakker en de zonsopgang zien. Wat een geweldig begin van de dag.

WEER bij Top Carrot! Toevallig ontmoetten we Jesper en Erna daar. Cheers!

Daarna red snapper met banana crust eten bij Tropicana in Marigot.

We waren nogal eensgezind over het eten die dag!

Het uitzicht vanaf de Harbour Club waar we wat gingen drinken.

KNUFFELEN!

Met Erna en Meys bij The Harbour Club.

Eten!

Gekke bekken trekken voor Ayla.

Met z’n allen thuis eten.

En de bananenrum kwam weer op tafel.

Met een groenten omelet ontbijten bij Vesna Taverna.

Cheers!

Languit een boek lezen op de veranda.

En dit monster komt ook nog even kijken.

Ayla op het strand aan het slapen… Zo lief.

Orient Beach.

De zonsondergang.

Heerlijke sushi bij Bamboo Bernies eten met Willem.

Overal heb je geweldige uitzichten vanwege de heuvels. Dat is zo leuk als je in de auto zit! En het eiland is zo mooi groen…

COCONUTS! Dit jurkje is van C&A trouwens.

En daarna lunchen bij de Holland House in Philipsburg.

Holland House.

In de auto sapjes halen bij Top Carrot.

Bij Grand Cas in Marigot, cocktails drinken met z’n allen.

En Johnny Cakes en crepes eten! Hmmmmmm.

Afscheidsontbijt bij Vesna: Erna en Jesper gaan naar huis!

Bij de winkel van Zdenka in Philipsburg waar je al haar prachtige sieraden kan kopen.

Ik neem nog een kokosnoot!

Hier hebben ze ontzettend lekker Italiaans ijs.

Willem en ik koken nog een keer samen. De groep begint al uit te dunnen… En het is de laatste avond van Meys en Maarten.

Goedemorgen lieve Pepsi.

Een beetje hangen, over de zee uitkijken en een boek lezen. En verder niks hoeven. Dat is vakantie!

We gaan nog een keer voor het salted caramel taartje…

Wauw.

Willem en ik gaan samen chic uit eten bij La Pressoir in Grand Cas. Een van onze laatste avonden!

Lekkere wijn, heerlijk Frans eten, urenlang tafelen: I love it.

Een nieuw jurkje! Van Leota, gekocht bij Island Blush in Philipsburg. Ik ben er zo blij mee!

In de auto, onderweg naar het strand. Dit is Great Bay, waar de boulevard van Philipsburg aan grenst. Daar gingen we overigens niet heen.

Volop genieten van onze laatste dag!

Zwemmen, zonnen, boekjes lezen.

En cocktails drinken.

En lekker eten. Dit is allemaal tonijn. Sashimi, tartaar en gegrild.

Ik krijg veel vragen over mijn bikini’s en de jurkjes. Al mijn strandjurkjes en bikini’s zijn van Seafolly! Dit merk ontdekte ik vorig jaar bij Lingerie in Zwolle. Toen kocht ik er één in mei, en in december kocht ik er nog drie bij… Ze zitten zó mooi, geven genoeg steun, zijn comfortabel en gewoon zo mooi! De jurkjes kocht ik op Sint Maarten. Ben er super blij mee en heb er veel complimentjes over gekregen, echt leuk! De blauwe met streepjes is mijn favoriet.

SEAFOLLY-PATSY-KIMONO-womens-swim-cover-ups-03

Deze kimono heb ik ook, maar ik vergat er een goede foto van te maken. Zo leuk over mijn turquoise bikini!

Bij de winkel van Top Carrot cadeautjes kopen voor Zdenka. We hadden met zijn allen al een cadeau gekocht voor Frits & Zdenka samen, een Bose Soundlink, maar ik wilde voor Zdenka ook nog iets kopen. Ze hebben gewoon vijf weken lang logees en bezoek gehad en dan ook nog een kleine baby opvoeden… Zo bijzonder.

Allemaal geweldig natuurlijke beautyproducten!

Shea butter…

African Black Soap…

Allemaal soorten zepen.

De heren dronken koffie en sapjes terwijl wij aan het shoppen waren.

De laatste avond!

We gingen eten bij Café le Paris in Marigot.

Dat was lekker en vooral ontzettend gezellig. Ongelooflijk hoe snel drie weken voorbij zijn gevlogen.

Dit kocht ik uiteindelijk voor Zdenka! Shea boter, shea boter zeep, kristal deodorant en african black soap. Een deel hiervan kan ze ook voor Ayla gebruiken.

Tarte tatin <3

Ayla was rechtop zitten een beetje zat.

En we zitten alweer in het vliegtuig… Snif.

Wat een bijzondere vakantie was dit. Vol lieve mensen vooral, wat heb ik een geluk met Willem en zijn familie! Zo gezellig, gastvrij, lief, slim, grappig. En we zijn verliefd geworden op Sint Maarten. Wat een heerlijk eiland. Zo groen, de heuvels, de prachtige stranden, de restaurants, het weer, de mentaliteit, de mensen… We hebben intens genoten! We gaan zeker terug, we hebben er een favoriet eiland bij – alleen iets verder weg dan Terschelling.

Als je meer info over Sint Maarten wilt, kan je deze website bezoeken. Puur ter info – dit was geen gesponsorde reis 🙂 Binnenkort zal ik must-sees en must-do’s behandelen, inclusief een heeeeleboel tips voor je Sint Maarten vakantie (want nu wil je ook!) ;-).

Bedankt voor het lezen. XXX

Cynthia Schultz

Ik ben Cynthia Schultz en Cynthia.nl is mijn blog! Ik ben gek op eten, reizen, beauty, interieur, lezen, gadgets en daar blog ik over. Lees hier meer over mij.